Eesti English Русский

juhataja Meelis

teadur Eda                                                  varahoidja Mai

2017 pilte

6.08.2017 lõpetasime pärandoskuste nädala Muhupõlledest rääkides. Alliki Oidekivi tegi sissejuhatuse ja sealt edasi sai igaüks ise vahetada oma teadmisi ja küsida küsimusi.

5.08.2017 toimus pärandoskuste nädalal "Muhu ringmängide päe ja Muhu mõlk- uued muhupärased laulud."

4.08 avasime Kunstiallis selle hooaja viimase näituse. Näha saab Lonny Grahami fotonäitust Muhu maastikust ja Muhuga seotud inimestest.

4.08 avasime endises täkulaudas sõjalaev "Slava" näituse. Näituse fotode ja esemetega aitas muuseumi Rein Saksakulm.

Pärandoskuste nädala raames viisime 4.08.2017 läbi villapäeva, kus sai kedrata voki ja kedervarrega, räägiti ja uuriti põhjalikumalt vokke ja kohapeal saadi kaks seisnud vokki ja töökorda.

28.07.2017 kõlasid Koguvas Tooma talu õuel Viru-Nigula meeste laulud.

Saarlaste ja muhulaste tantsuline kingitus Soome 100. sünnipäevaks. 19.07.2017

15.07.2017 avasime Kuntsitallis selle hooaja teise näituse "Muhune Häälestumine." Osasid näitusel olevaid esemeid saab endale osta.

1.07.2017 toimus laat "Meite Muhu Mant," mis oli oma korralt juba kolmas. Sellel laadal on eelistatud ainult muhpärane kaup ja müüjad.

Ivo Kõvamehe näituse "Ennenuti" avamine.

5.06.2017 avasime Kunstitallis esimese näituse "Muhumaa loodus ja inimene". Itaalia-Taani päritolu fotograaf Luca Berti käis aastal 2015 Muhus pildistamas siinset loodust ja inimesi. Tema fotode näitus on Kunstitallis vaadatav kogu juuni kuu. Foto autor Kalmer Saar

Muuseumiöö "öös on mänge" lõppes aarete otsimise mänguga. Pildil tublid aardete otsijad.

Muuseumiöö "öös on mänge" järgmised tegevused toimusid Muhu Noortekeskuse juures, kus mängiti erinevaid mänge ja parimatele olid ka magusad auhinnad.

20.05.2017 toimus üle Eestiline muuseumiöö pealkirjaga "öös on mänge." Pildil Taritu Segakoor ja Tallinna Saarlaste Segakoor Muhu Katariina kirikus, kus mõlemad koorid esinesid.

12.05.2017 tutvustasime Orissaare Gümnaasiumi 11. klassile nii vana-aja kui ka uuema aja pulmakombeid.

26.04 kohtusime Muhu lasteaialastega. Rääkisime jüripäevast, lasime mihklipäeval "lauta" pandud loomad "aedikutesse," mängisime mänge ja kõige suurema rühma lastega panime muuseumi aeda kastidesse seemned kasvama.

21.04 õhtul toimus Muhu valla ja Muhu Muuseumi koostöös Muhu maalinna tähistamine. Torupilli mängu saatel ja tõrvikutega rongkäigus suunduti Muhu linnusesse. Linnuses toimusid lühemad ettekanded/sõnavõtud ja lõpetuseks OÜ Kelfiriuse tuleetendus.

21.04 toimus Liiva raamatukogus arheoloog ja TÜ lektori Ain Mäesalu ettekanne Muhu maalinna teemal.

Muhu Põhikooli III klassi õpilased said teadmisi juurde vana-aja kooliasjadest. Proovisime lugeda gootikirjas kirjutatud teksti ja
kõik õpilased said proovida tindi ja sulega kirjutamist.

Muuseumi esindus viis Muhu Põhikoolis läbi koduloo tunni Iklassi õpilastega. Teemaks vana-aja mänguasjad. Pildil õpilased nuputamas missuguseid vana-aja loomi on pildil kujutatud.

17. ja 18.02 täistasime kirjanik Juhan Smuuli 95. sünniaastapäeva. Toimusid ettekanded teemal "Juhan ja naised tema elus."

10.02 toimus Muhu Põhikooli 7. ja 8. klassi ajaloo tund muuseumis. Räägiti Muhu linnuse teemal ja Muhu Nurme Ristimäe kalmeleiust. Peale ettekannet toimus ka teadmiste kontroll.

2016 pilte

Muhu Põhikooli II klass muuseumis klassiõhtut pidamas ja jõuluvanaga kohtumas.

14.detsembril käisid jõulumängude ja -kommetega tutvumas Muhu lasteaia lapsed.

Ka sel aastal on muuseumil oma moos, mida saab osta muuseumi kohtorihoonest Väljalt.

Näituse "Muhu leiutajad" avamine Saaremaa Muuseumis.

Näituse avamine "Valendab üksik puri" - Rudolf Tedrekull 100. (15.10.2016)

Septembrikuus käisid muuseumis mihklipäeval Muhu lasteaia- ja Orissaare koolilapsed.

üriuts "Talu toidulugu" 4.09.2016. Pakkusime Muhupärast lihaleiba, hapurokka ja mädiõuna.

Esimesel septembril toimus traditsiooniline vana-aja tund esimesse klassi minevatele lastele.

"Muinastulede öö" Koguvas. Esinevad ühislauluga Muhu segakoor ja Soome segakoor "Dolcetti".

7.08 oli Muhus kohvikute päev ja muuseumil oli Kunstitalli ees ja sees siilkukohvik, õhtul heategev kontsert Muhu katariina kiriku akende restaureerimise toetuseks.

6.08. viisime muuseumis läbi villapäeva.

5.08 oli muuseumis vikatiga niitmise päev.

3.08. oli Muhu Muuseumis Tooma õuel etendus "Meeletu." Kes pole seda veel näinud, soovitame kindlasti minna.

20.07 tähistas oma 90dat juubelit käsitööline Floriida Tüür, kelle auks avasime Tooma talu endises sigade laudas tema osad tööde näituse.

16.07 toimus kunstnik Urmas Viigi raamatute illustratsioonide näituse avamine.

Täna 9.07 käis meil külas Tornimäe Näiteselts, kelle esituses sai näha etendust "Oh seda elu."

Laadal toimus ka Muhupäraste rannarõivaste demontsratsioon.

2. juulil toimus teistkordselt Muhupäraste toodete laat "Meite Muhu mant."

Peeterpaulipäeval, 29. juunil avasime Hellamaa külakeskuses näituse "Saksa usust vene usku" Hellamaa kiriku juubeli puhul. Palju õnne!

23.06. esines Tooma õuel Läti tantsugrupp Sanaceji.

11.06 avasime Kunstitallis Muhu Muuseumi kunstikogu näituse. Näitus jääb avatuks kuni 12.07.2016

Täna külastasid meid Orissaare Gümnaasiumi 4klassi õpilased ja õpetajad. Toimus "Vana-aegne" tund, kus õpiti koolmeistri juhendamisel vene keelt, rehkendamist, laulmist ja turnimist. Tundi alustati vana-aja kombe kohaselt Meie Isa palve lugemisega.

14.05 toimus muuseumiöö ja teemaks sel aastal oli "Öös on laineid." Avasime näituse "Muhu leiutajad," vestlesime meremeestega ja laulsime mereteemalisi laule.

11.05.2016 avasime Kunstitalli. Saalis saab kuni 30.06 vaadata näitust "Elav Läänemeri" ja ees on väike suveniiripood.

28.04 toimus muuseumis Nurme Ristimäe kalmeleiu näituse avamine.  Näitus jääb avatuks hooaja lõpuni.

23.04 olime abiks tublidele Muhu noortele, kes korraldavad kahe- ja neljarattaliste orienteerumist Muhus. Muuseum oli üheks lisapunkti saamise kohaks, kus jüripäeva lõkke taustal tuli teha selfi ja edastada see siis korraldaja meeskonnale.

20.04. külastas muuseum Muhu lasteaeda. Rääkisime saabuvast jüripäevast, mõistatasime mõistatusi, õppisime lindude "laule" ja mängisime erinevaid mänge.

Värvisime ja veeretasime mune vaiksel laupäeval Munafestil 26.03. Mõnigi muna sai mõlki löödud!

11.03.2016 viisime Muhu Põhikooli I ja II kalssi õpilastega läbi muuseumitunni. Õpilased tutvusid Muhu rahvarõivaste ja nende õigete nimetustega. Muhus on särk, siilik, pätid, mitte pluus, seelik sussid.

9.03.2016 meie selle aasta  esimene suurim grupp. Külalised Leedust.

18.02.2016 viisime Muhu Põhikooli õpilastega läbi Juhan Smuuli 94. sünniaastapäevale pühendatud maastikumängu.

18.02.2016 tähistasime Juhan Smuuli 94. sünniaastapäeva.

14.02 toimus Hellamaa külakeskuses perepäev. Toimusid erinevad tegevused, sai joosta, meisterdada, filmi vaadata, kõhu täis ja meele rõõmsaks.

13.02 toimus Liival Käsitööseltsi "Oad ja Eed" ruumis kõladega kudumise õpituba. Juhendas Alliki Oidekivi. Õpitoa toimumisele aitas kaasa Rahvakultuuri Keskus.

Täna 9.02. külastasid Muhu Muuseumi Muhu Põhikooli 4. klassi õpilased ja klassijuhataja. Rääkisime vastlapäevast ja tuhkapäevast, tegime vastlasõitu, meisterdasime kärbseid, ajasime sigu ja lahendasime muhumurdelist ristsõna.

3.02. külastas Muhu Muuseum Liiva Lasteaeda. Rääksime küülapäeva kommetest ja lapsed said teada,  kuidas vanasti küünlaid valmistati.

2.02.2016 küünlapäeva tähistamine.

2015 pilte

18.12.2015 toimus Muhu Muuseumis traditsiooniline põhuõhtu.

17.12.2015 käisid meil külas Muhu lasteaia "jäneste" ja "oravate" rühm. Rääkisime jõulukommetest, tegime vägikaikavedu, viskasime käbidega täpsust ja vahepeal külastas meid ka jõulusokk. Pildilt on näha, et järgmise aasta viljasaak peaks meil hea tulema.

25.nov.2015 külastasid Muhu Muuseumi Kadrid ja Mardid Leisist. Vahetasime muljeid hingedepäeva, mardipäeva ja kadripäeva kommetest, mängisime ja meisterdasime. Rohkem pilte meie toredast päevast on üleval Muhu Muuseumi facebooki lehel.

21.nov.2015 toimus Muhu Muuseumi kontorihoones karmoška õpituba algajatele, mida juhendas Meelis Mereäär. Lood olid hoogsad.

10.nov.2015 külastasid Muhu Muuseumi Tornimäe Põhikooli 5. - 9. klassi õpilased. Peale loengut toimus maastikumäng ikka mardikommete teemal.

3.11. külastasid Muhu Muuseumi Tornimäe Põhikooli 1-4 klassi lapsed
3.novembril külastasid Muhu Muuseumi Tornimäe Põhikooli 1. -4. klassi lapsed. Rääkisime hingede-, mardi- ja kadripäevakommetest, mängisime mänge ja meisterdasime maske.

9. ja 10. oktoobril toimus Liival muhupäraste titemütside õpituba, kus valmisid 9 uut mütsi.  Tulge vaatama! Uued ja vanad titemütsid Muhu Muuseumi kontorihoone II korrusel. Oleme avatud T-L 10.00-17.00.

30.septembril külastasid meid Liiva lasteaia "Oravate" ja "Jäneste" rühm. Koos tutvusime mihklipäeva kommetega, otsisime külma kätte jäänud aedvilju, mängisime hundi- ja taluloomade lauta ajamise mängu ning muud põnevat.

29.09 olid meie õue peal Muhu PK I ja II klassi aktiivsed õpilased. Õpiti mihklipäeva kombeid, mängiti "aedviljade otsimise" ja teisi mihklipäevaga seotud mänge.

26.09 mängiti Tooma õue peal ja rehealuses sügiseste ilusate ilmade puhul  selle aasta kaks viimast teatrietendust - "Vedelvorst" ja "Millal küll Kalev koju jõuab?". Esitajaks Saaremaa Teater ja pealtvaatajateks lõbusad inimesed "Elukirjast".

24.09 külastas meid Muhu Põhikooli III klass koos õpetaja Karina Kütiga, kes õppisid 100 aasta tagust taluelu (taluhooned, talutööd, vanaaegsed tööriistad ja Muhu vanad tekstiilid). Mängisime ka hoonete leidmise ja tööriistade äraarvamise mängu. Tegime tunnikontrolli ja värvisime töölehti.

15.09 osalesime Pärimuspäeval Hellamaal, kus tõlkisime koos Rahvakultuurikeskuse töötajatega muhu murret,
rääkisime muhu pättidest ja maitsesime tuhli hapurokka

12.09 kell 13.00 toimus Saaremaa Toidufestivali ja Koguva kalapäeva raames giidituur "Tooma talu toidu lugu". Giid Eda Maripuu rääkis, mida 19.sajandil Muhumaal toiduks tarvitati, kuidas seda hangiti ja säilitati ning kus ja kuidas söödi. Hiljem maitsesime ehtsat Muhu saia ning odrakäkke. Müüsime ka muistse talutoidu retseptiraamatuid, mida võimalik ka peale üritust muuseumi kontorihoonest osta.

11.09 kell 16.00 toimus projekti "Muhu leiutajad" I filmitud materjali esitlus. Pildil (vasakult) Muhu nupumehed Joonatan Jürisson, Eldur Väärtnõu ja Kalju Tuulik.

06.09 esines "Ätses" Tooma õuel, pealtvaatajateks ja tantsupartneriteks olid turistigrupid Sveitšist ja Hiinast.

05.09 käis Orissaare Gümnaasiumi 10 klass meil maastiku-ja tutvumismängu mängimas.

01.09 viisime läbi vanaaegse koolitunni Muhu Põhikooli I klassi õpilastele. Foto Kalmer Saar

29.08 kell 19.00 toimus Tooma õuel komöödialavastuste õhtu. Lõbusaid teatritükke "Kosjakuulutus" ja "Pühapäev" esitas Matsalu Näitemängu Seltsing, avatud oli musikaalne puhvet ning seejärel sammuti rongkäigus Koguva sadamasse muinastulesid süütama

29.08 kell 18.00 vaatasime muuseumi kontorihoones laadavideot "Meite Muhu mant".

28.08 käisid OÜ ETC Kodu lõbusad inimesed meil maastiku/otsimismängu mängimas. Pildil üks maastikumängu ülesannetest- fotolavastus vanas koolimajas.

12.08 etendus Tooma rehealuses Saaremaa Teatri poolt "Millal küll Kalev koju jõuab?"

09.08 esines Tooma õuel Tartust pärit rahvamuusikaansambel "Sirgutii"

09.08 õppisime Pärandoskuste nädala raames kaevude, aliikate ja  veesoonte asukohta määrama ja vaatasime üle Tooma talu hoonete paigutuse. Juhendaja Kalju Paldis

08.08 õppisime Pärandoskuste nädala raames esiisade saunatarkusi, tegime endale isiklikud kasevihad ja praktiseerisime päeva jooksul õpitut Vanatoa Pärdi saunas. Juhendajad Mihkel Ling ja Alar Krautman

07.08 toimus Pärandoskuste nädala aia-ja ravimtaime päev. Juhendajad: Külli Annamaa, Anneli Banner, Tõnu Ploompuu, Annika Michelson, Toivo Univer ja Pille Alasi

06.08 avasime Pärandoskuste nädala niidupäevaga. Õppisime vikatit teritama, kokku panema, luiskama ja hooldama.
Järgnes heinamaa niitmine vikatiga. Juhendaja Mihkel Ling

30.07 kell 20.00 käis külas Orissaare näiteseltskond "Orezare" lavastusega "Soolane suudlus" (A.uustulnd)

24.07 etendus Tooma õuel "Maarjamaa helge tulevik", esitas Tornimäe näiteselts.

18.07 toimus folkloorirühma Muhu Tantsib Laulab MTÜ Ungari reisi tuluõhtu kontsert ja oksjon. Kontsertil esitati Ungari maakondade festivalil esitatavaid tantse-laule ning folkloorirühma pooolt kaasa võetud oksjonikaup sai kohapeal edukalt maha müüdud.
Foto Kalmer Saar.

10.07 toimus Koguvas ehtsate Muhu toodete laat "Meite Muhu mant". Kohal olid 27 erinevat kohalikku müüjat ja
hiljem toimus Tooma õuel Hanila-Muhu-Leedu ühissimman. Foto Kalmer Saar

26.06 esitas Tornimäe näitering "Tungal" Tooma rehealuses oma nägemuse A.Kivirähki teosest "Eesti matus"

22 ja 23.06 said muuseumikülastajad lisaks tavapärasele näha lambasaunas Eesti filmi "Keskpäevane praam" (1967)

20.06 avasime pidulikult muuseumi kontorihoones Kalmer Saare fotonäituse "Meite Muhu". Näitus avatud augusti lõpuni ning võimalus fotosid ka soetada.

19.06 külastas muuseumit ja Koguva küla saksa fotograaf Fabian Weiss, kes pildistas ajalehele New York Times
Muhu reisiartikli juurde fotosid. Artiklis on ka juttu Koguvas asuvast Muhu Muuseumist ning täna jäädvustaski Fabian
muuseumi talukompleksi/Juhan Smuuli sünnikodu.

Tartu Tamme Gümnaasiumi 10ndada ja 11ndad klassid said 02.06 muuseumis ekskursiooni, mängisid Väina tammi
mängu ning lahendasid viktoriini.

02.06 külastasid Muuseumi Kuressaare Gümnaasiumi 2 ja 3-ndad klassid. Koos tehti tuur muuseumis ning
mängiti põnevat ja teadmisterohket maastikumängu.

26.05 külastas meid Valjala lasteaed, kes mängis vanaaegseid mänge ja tutvus talueluga.

Rahvusvahelise Muuseumiöö tähistamine (16.mail)- Asta Scmuuli kunsti ja käsitööde näitus, kontsert Muhu muusikakollektiividega Tooma õuel ning Villu Veski dokumentaalfilmi (2002) vaatamine.

Veebruaris tähistasime Liiva raamatukogus kirjanike Juhan Smuuli ja Jüri Tuuliku sünniaastapäevi ning Ülo Tuuliku juubelit

27. jaanuaril Erna Tedrekuuli mälestushommik Hellamaa Külakeskuses

2014 sündmuste pilte

7.detsembril aitas Muhu Muuseum korraldada filmifestivali „Baltijos Banga“ jätkuüritust Muhus.

Laupäeval, 27. septembril toimus Nautsel taluõueteemaline konverents "Talu, elu, ilu."

1. september Koguva külakoolimajas. Foto: L. Michelson

Muinastulede ööle Koguvas eelnes lõõtsakontsert Kunstitallis Muhu Muuseumi siilikute näituse all.

Näituse "Pärand elab" avamine 3. augustil

"Pätid ja Kotad" ehk Muhu-Hollandi ühissimman 27. juulil

25. - 28. juunil õppisime pärandoskuste nädala raames saunavihta valmistama, vikatiga niitma ...

... tööriistu teritama ja kuulasime loengut kudumise ajaloost.

21. juunil lõpetasime muhumurdelise omaloomingu võistluse "Muhu mõlk 2014"

21. juunil esitlesime rahvatantsurühm Ätses plaati

21. juunil korraldasime Muhu murde päeva. Pildil kõnelemas Tartu Ülikooli emeriitprofessor Ellen Niit.

3. juunil mängisime rahvuslikke mänge Kuressaare Gümnaasiumi 2. klassidega

4. juunil võõrustasime koostöös käsitööseltsiga "Oad ja Eed" kudumishuvilisi Taanimaalt.

17.mai tähistasime Muuseumiööd

23.04 käisid Muuseumi Jüripäeva kommetega tutvumas Muhu lasteaia lapsed

19. aprill tähistasime Jüripäeva ja Jüriööd retkega südame heaks, millele järgnes lõke ja teemakohased ettekanded Hellamaal.

04. märts Muhu lasteaias lastega vastlapäeva tähistamas

18. veebruar tähistasime Juhani Smuuli 92. sünniaastapäeva

14. veebruar tantsisime Vanatoa turismitalus.

2013 sündmuste pilte

20. detsember külastasid meid OG algklassid. Muuhulgas mängisime ludimängu.

10. detsembril käis Orissaare Gümnaasiumi 9. klass suveköögis õnnetina valamas ja kuulamas loengut jõulude teemal. Kõneles EAÕK preester Toivo Treima.

1. novembri hingedeõhtul kõnelesid Isa Andreas ja Eda Maripuu.

Muhu Muuseum lõpetas suvehooaja 14.septembril raskemuusika pooltunniga Eemu veski all.

Rahvusromantilisi ja hoogsaid lugusid esitas Muhu noorte ansambel Maleva

2.septembril algas Muhu Põhikooli 1. klassi laste kooliaasta vanaaegse koolitunniga muuseumi külakoolimajas

Ühismängimine

Publikust kutsutakse lisa. All paremas nurgas on seisab pill jõude.

31. august mängisid lõõtsa mehed ja naised nii kodust kui kaugemalt.

3. augustil laulsid-tantsisid Tooma õues "Munuksed".

19. juulil sõitis Koguva külast minema uisulaev, et seada end sisse Kuivastu sadamas.

***

Muhu Muuseumi territooriumi (Eemu veski) läheduses toimus 14. juulil näidislahing väinatammi vallutamisest 1941. aastal.

Oppa Leisi Style!

13. juulil oli Tooma õuel Kuie valla simman.

***

8. - 12. juulil oli muuseumis käsitöönädal. Proovida sai puutööd, kraasimist-ketramist, taimedega värvimist ja tikkimist.

15. juunil Eemu veski menukal "Veski valsil" mängisid lõõtsamehed Saaremaalt.

18. 05 Muhu Muuseumi õnnitles 40. sünnipäeva puhul Muhu vallavanem Raido Liitmäe.

18.05 Esinesid meie omad head tantsurühmad Tokkroes ja Ätses.

18.05 Muuseumi juhataja lõikas lahti sünnipäevatordi.

18.05 Avasime suvehooajaks käsitöömeister Sirje Tüüri ja fotograaf Andres Tüüri näitused.

***

16. märtsil esitlesime Hellamaa Külakeskuses Muhu murdes unejuttude ja -laulude plaati.

Juhan Smuuli 91. sünniaastapäeva tähistamiselt 19.02.2013

Võistkond "Nuputajad" vastlamängudel vurre valmistamas.

Küünlapäev Sant-Jaagu saare (Koguva, Igaküla, Rootsivere) rahvale.

2012 sündmuste pilte

Muuseumi külastatakse ka talvel

Detsembris käisime Vanatoa turismitalus vanu jõulumänge mängimas

6.novembril võõrustasime Kuressaare Gümnaasiumi suitsuvaba klassi. Mängisime ja meisterdasime

Hingedeaja õhtu Hellamaa külakeskuses 1.novembril

13. oktoobril kuulutasime välja fotokonkursi "Koguva" võitjad

1.septembril algas Muhu Põhikooli 1.klassi laste kooliaasta vanaaegse koolitunniga muuseumi külakoolimajas

6.augustil avati Tooma talu endises sigade laudas Urmas Tulviste lasteraamatu "Silvia suveõhtu jutud" illustratsioonide näitus

10.augustil etendus suure menuga Orissaare näiteringi külajant "Pildikesi kolhoosielust"

28. juulil astusid selle suve simmanil üles maailma parimad Muhu taidluskollektiivid

27. juulil mängis Tornimäe näitering Tooma õuel etendust "Nurgatagune saar"

7.juulil avati Koguva küla parkimisplatsil Eesti Mängufilmi infostend Saaremaa ja lääneranniku võtteplatsidest

6.juulil toimus Linnuse külas Eemu veski all veski Muhu Muuseumile üle võtmise pidu "Eemu jääb"

Koguva küla kokkutuleku ajal, 22. ja 23. juunil näitasime oma muuseumis Koguva talupojale Hanskele 1532.aastal antud vabaduskirja originaali

Näituse "Rändamisest Muhus ja Muhust ära" avamiselt Koguva Kunstitallis 2.juunil

Muuseumiööl "Öös on kino" Muhu Noortekeskuse filmide vaatamine Tooma keldris 19.mai õhtul.

Kirstu Leida tikandinäituse avamine 19.mail

Muuseumihooaja avamise kõnet peab muuseumiöö sündmuste eel juhataja kt Meelis Mereäär.

J. Smuuli teemalise mälumängu "Vesikaare tuul" lõpetamine Kuressaares.
Pildil võidumeeskond Muhu Põhikoolist.

17.veebruaril tähistasime Juhan Smuuli 90.sünniaastapäeva.

Muhu põhikooli 4. ja 5.klass muuseumis Juhan Smuulist kõnelevas kirjandustunnis Juhani 90. sünniaasta-päeva eel.

Küünlapäeva tähistamine Koguva küla rahvaga 2.veebruaril.

2011 sündmuste pilte

"Põhuta õhta" muuseumis Väljal jõulureedel, 23.detsembril.

Liiad-paarid Meelise eestvedamisel Nautse Jõulumaal 16.detsembril.

Päkapikk Meelis Nautse Jõulumaal muuseumi kambri põhus lapsi lõbustamas.

Novembri lõpus pidasime hingedeaja õhtut. Hingedest ja hingedeajast rääkisid ülempreester Andreas õigeusu kirikust, õpetaja Aare Luup luteri kirikust ja teadur Eda Maripuu muuseumist.

Kadripäeval, 25. 11 käis Muhu Põhikooli 3.klass muuseumis kadrihane maske meisterdamas.

14.mail, üleilmalisel muuseumiööl avasime muuseumi suvise hooaja, mitu näitust ja suvesimmanite jada.

18. mail, Muhu Muuseumi sünnipäeval istutasime ühes Muhu kooli 1.klassi laste ja Koguva külaseltsiga kuuse, mida jõulude aegu ehtima hakata.

18. juunil avanesid muuseumis laulupeoga Muhu valla päevad.

Juuli keskel õppisime pättide valmistamist Meeli Krammi juhendamisel ning suve lõpul avasime uutest ja vanadest pättidest näituse Välja II korruse fuajees.

Muinastulede süütamisele mererannas 27.augustil eelnes viimane ehk 4.suvesimman Tooma õuel Pärnu puhkpilliorkestri "Saxon" saatel.

15. septembril, suvehooaja viimasel päeval sõime juhataja Lea Kuldsepa ametist lahkumise puhul pannkooke.

No ja ülejäänud aja olime ka muudkui arukad, töökad ja tublid.

2010 sündmuste pilte

Esinejad ja publik muuseumihooaja avamisel mais 2010

28.08.2010 muinastulede ööle eelnes tants ja pillimäng Tooma õuel.

Mängib võistumängimise võitja Urmas Rahnik.

Tantsib "Tokkroes".

Näituse "Muhu kaasaegne suveniir" avamiselt.

2008 sündmuste pilte

8. veebruaril 2008 käisid Muhu kooli algklassid ja lasteaialapsed muuseumis traditsioonilist vastla-ja tuhkapäeva pidamas. Meisterdati kärbseid, mängiti sigadeajamis- ja kadamängu.

16. veebruar 2008. Juhan Smuuli 86-ndat sünniaastapäeva tähistati 50-ndate stiilis „kolhoosipeoga“. Rahvas oli pannud ennast ajastukohaselt riidesse, pikalt laualt ei puudunud ei sült ega sai, tolleaegsest joodavast rääkimata.

22. veebruaril 2008 avati Koolielul näitus „Koguva lapsed Piiri koolis“, mis on kokku pandud Koguva inimeste koolimälestustest ning illustreeritud rikkaliku fotomaterjaliga. Pildil näituse koostajad, muuseumipedagoog Tatjana Rahu ja kunstnik Hilja Tüür.

17.aprillil võõrustati Muhus J. Smuuli luule tõlkevõistluse võitjat Ylle Kähärit Soomest.

23.aprill, jüripäev. Muhu lasteaia lapsed Tooma õuel jüripäeva pidamas.

30. aprillil käis Orissaare Gümnaasiumi pikapäevarühm muuseumis. Rääkisime vanadest jüripäevakommetest, meisterdasime käbi-ja puuloomi, mängisime vanu mänge.

29. mai. Muhu kooli 2. klass poiste päeval. 5 poissi ja hulk põnevaid ettevõtmisi – maastikumäng, isikliku talismani meisterdamine, kargukõnd, piknik.

26.juuli. Tooma õu, tantsupäev. Tantsivad kõik, nii omad kui võõrad.

Juulikuu oli muuseumis käsitöökuu. Iga päev oli kohal mõni kohalik käsitöömeister, kes tegi oma tööd kogu ilmarahva silma all ning igaüks, kel soovi ja tahtmist, võis kaasa kududa-kraasida-kedrata ja head õpetust kuulda võtta.

9. august. Koos on kolme põlvkonna lõõtspillimängijad: iginoor Herman Vesiaid, veidi noorem Meelis Mereäär ja kõige noorem Johannes Müür. Meistrid kõik.

30. augustil peeti maha iga suve lõpuüritus – muinastulede öö.

12.-13. septembril peeti muuseumis seminari „Ehitustegevuse jätkusuutlikkus Eesti saarte ja randade miljöövöörtuslikel aladel”

2007

8. veebruaril 2007 toimus Muhu Muuseumis Koguva Väljal ajutise näituse „Luule Heapost – 75 aastat sünnist” pidulik avamine. Näituse koostas Luule Heaposti kolleeg, moekunstnik Hilja Tüür. Pildil Luule Heaposti õed, antropoloog Leiu Heapost ja keemik Lilja Heapost, kellelt pärineb enamus näitusel eksponeeritavatest esemetest ja moejoonistest.

9. märtsil toimus Muhu Muuseumis Koguva Toomal Muhu kirjaniku Raissa Kõvamehe 100. sünniaastapäevale pühendatud ettekandepäev. Pildil esineb ettekandega Muhu kangetest naistest muuseumi raamatupidaja Irena Tarvis.

Teist aastat järjest süüdati 29. märtsil mälestuslõkked meie presidendi Lennart Meri auks neis Eestimaa valdades, mida läbis Kaali meteoriidi teekond. Pildil seda teekonda püksirihma ja maakaardi abil kindlaks määrataksegi.

Rahvusvahelise muuseumipäeva tähistamiseks tõi Muhu Muuseumi töötajate harrastusnäitetrupp maikuus vaatajate ette Raissa Kõvamehe loomingu põhjal valminud loo 19. sajandi viimase veerandi Muhu elust pealkirjaga „Tähve kosjad”. Pildil külauudiste levitajad Lensi nänn ja Oolu nänn.

9. juunil toimusid Muhus ja Saaremaal Europeade’ile minevate eesti tantsurühmade kontserdid. Pildil esinevad Rapla rahvatantsijad, tagapool on näha järge ootamas setude folklooriansamblit.

Jaanilaupäeval olid Tooma õuel sajanditaguseid seltskonnatantse õpetamas külalised Tallinna Tantsuklubist.

30. juunil esinesid „Juu Jääb” festivali raames Koguva Tooma õuel Liisi Koikson ja ansambel „Helletused”.

Kaks korda, 7. ja 14. juulil, käis Muhu Muuseumi õuel etendusi andmas Tornimäe harrastusnäitlejate seltskond etendusega „Ei uisk lähe täna Muhust äe”.

21. juulil andsid Tooma vana aida otsa all ülimenuka kontserdi Muhu lõõtsanaised Toimi ja Luule.

25. augustil kogunesid Koguvasse Muhu ja Saaremaa külapillimehed. Pildil osavõtjad vasakult paremale: Ain Hannus, selja taga Andres Ükskask, Urmas Rahnik, Endel Kumm, Viktor Ilvest, Udo Suurtee, Sulev Mägi, Enn Tomson, Meelis Mereäär, Herman Vesiaid ja Riia meesansambel Lätist.

Igal aastal süüdatakse Koguva rannas traditsioonilised muinastuled – suvelõpu märgutuled nii meresõitjatele kui vastaskalda rahvale.

2006

28. detsembril 2006 toimus Muhu Muuseumis juba tavaks saanud põhuõhta, kus lauldi vanu Muhu laule, mängiti vanu mänge ja soovijad said toanurgas põhkus püherda. Pildil kingsepa silma peast välja löömise mäng, mida mängivad Muhu noortekeskuse juhataja Arnek Grubnik ja Tornimäe noortekeskuse juht Liis Pallas.